χειμερινές-διακοπές-στο-Μπάνσκο

Χειμερινές διακοπές στο Μπάνσκο

Το Μπάνσκο είναι γνωστό χειμερινό θέρετρο προσεκλύοντας χιλιάδες τουρίστες και από την Ελλάδα. Έτσι και εμείς ψάχνοντας έναν φτηνό οικογενειακό ταξίδι στο εξωτερικό,βρεθήκαμε για χειμερινές διακοπές στο Μπάνσκο.

Όταν μιλάμε για το Μπάνσκο , στο μυαλό μας πάει συνειρμικά στο χιόνι και σκι . Βρίσκεται πολύ κοντά στα ελληνοβουλγαρικά σύνορα, γι’αυτό και είναι πολύ δημοφιλής προορισμός για την Βόρεια Ελλάδα. Ένας από τους λόγους που αποφασίσαμε και εμείς το φετινό ταξίδι μας στο εξωτερικό να το κάνουμε στο Μπάνσκο. Ο δεύτερος ήταν ότι εκεί θα βλέπαμε σίγουρα χιόνι και γενικά ξέραμε ότι είναι ένας σχετικά φτηνός προορισμός.

Ξεκινήσαμε λοιπόν οδικός από το Λιτόχωρο για 3 μέρες χειμερινές διακοπές στο Μπάνσκο. Ο δρόμος εύκολος δεν μας δυσκόλεψε καθόλου. Η διαδρομή πλησιάζοντας στο Μπάνσκο πολύ όμορφη.Μου θύμισε λίγο το τοπίο των Τεμπών .

Από τα πρώτα που βλέπεις πλησιάζοντας Μπάνσκο,είναι το Πίριν , το βουνό που βρίσκεται το χιονοδρομικό κέντρο και ένα μέρος του έχει χαρακτηριστεί εθνικό πάρκο λόγω της πλούσιας χλωρίδας και πανίδας του.

Χειμερινές διακοπές στο Μπάνσκο

Καθώς φτάσαμε λίγο μετά το μεσημέρι το μόνο που κάναμε είναι μια μικρή βόλτα μέχρι την γόνδολα – το τελεφερίκ που σας οδηγεί ψηλά στις πίστες και στο σαλέ γιατί μόλις ο ήλιος πέφτει κάνει πολύ κρύο!

Αυτό που αντικρύσαμε ήταν ουσιαστικά μια πίστα που φτάνει μέχρι το χωριό!

Η επόμενη μέρα ξεκινήσαμε να πάρουμε το τελεφερίκ και να ανεβούμε στα ψηλά. Δεν ξεκινήσαμε νωρίς άλλωστε δεν θα κάναμε σκι αλλά και γιατί όπως μας είπαν πρωί πάνε όσοι κάνουν σκι και συνήθως έχει πάρα πολύ κόσμο. Αν και πήγαμε αργότερα υπήρχε πάρα πολύς κόσμο και περιμέναμε περίπου 40 λεπτά στην ουρά μέχρι να πάρουμε το πολυπόθητο εισιτήριο.

Και η εμπειρία με το τελεφερίκ ξεκινάει!! Εάν δεν έχετε υψοφοβία είναι μια υπέροχη εμπειρία μαζί με τα παιδιά.

Χειμερινές διακοπές στο Μπάνσκο

Η διαδρομή είναι περίπου 20 λεπτά και φτάνετε σε υψόμετρο περίπου 2.000μ.

Είχε πάρα πολύ κόσμο και δεν είναι και το καλύτερο μέρος να παίξεις με το χιόνι γιατί σχεδόν όλοι ανεβαίνουν για σκι.

Για εμάς που δεν θα κάναμε σκι και απλώς θέλαμε να περάσουμε μερικές ώρες και να απολαύσουμε το χιόνι δεν είναι και το καλύτερο μέρος. Διασχίζοντας όμως την πίστα μπροστά από το σαλέ και πηγαίνοντας λίγο πιο απόμερα βρήκαμε μέρος που δεν κάνανε σκι και απολαύσαμε το παιχνίδι.

Και τι άλλο θα έβρισκα εγώ? Τα πεζοπορικά μονοπάτια. Όπως έμαθα υπάρχουν 20 πεζοπορικές – ορειβατικές διαδρομές και πολύ καλά σηματοδοτημένες !

Χειμερινές διακοπές στο Μπάνσκο

Και μετά από πολύ παιχνίδι στο χιόνι και στο κρύο , ώρα για μια ζεστή σοκολάτα στο σαλέ. Στο σαλέ υπάρχει και χώρος φύλαξης για τα παιδιά για όσους γονείς θέλουν να απολαύσουν λίγες στιγμές χαλάρωσης κάνοντας σκι μόνοι τους.

Μετά από τόσες ώρες παίζοντας στο χιόνι χρειαζόμασταν να ζεσταθούμε. Το ξενοδοχείο που μέναμε είχε aqua park και σπα όποτε ήταν απαραίτητο να το επισκεφτούμε. Για να πω την αλήθεια ευτυχώς που υπήρχε και αυτό γιατί δεν ξέρω τι άλλο θα μπορούσαμε να κάνουμε καθώς το κρύο είναι πολύ τσουχτερό και δεν επιτρέπει και πολλές βόλτες έξω.

Τρίτη μέρα στο Μπάνσκο και αποφασίσαμε να μην πάρουμε την γόνδολα για να πάμε στο σαλέ αφού δεν κάνουμε και σκι. Νοικιάσαμε ένα έλκηθρο και ξεκινήσαμε παιχνίδι στην πίστα που βρίσκεται δίπλα στην γόνδολα.

Βόλτα στο Μπάνσκο

Εάν δεν είστε φαν των χειμερινών σπορ μπορείτε να κάνετε μια βόλτα στο χωριό και ειδικά στην Ul Pirin που είναι ο εμπορικός δρόμος που καταλήγει στην πλατεία.

Η πλατεία μεγάλη , παραπέμπει στο κομμουνιστικό παρελθόν της πόλης. Στο κέντρο της δεσπόζει το άγαλμα του Paisiy Hilendarski, διάσημου συγγραφέα στην Βουλγαρία.

Χειμερινές διακοπές στο Μπάνσκο

Στη πλατεία υπάρχει επίσης η εκκλησία της Αγίας Τριάδας με ψηλό μαντρότοιχο που μπορείτε να επισκεφτείτε.

Στην πλατεία αλλά και σε όλο το μήκος της Ul Pirin θα βρείτε και τις παραδοσιακές βουλγάρικες ταβέρνες τις mehana και παραδοσιακά κτίρια.

Σε γενικές γραμμές

Σε γενικές γραμμές το Μπάνσκο ενδείκνυται κυρίως για τους λάτρεις των χειμερινών σπορ.
Το χιονοδρομικό κέντρο είναι πολύ καλό , φτιαγμένα κατά τα αυστριακά πρότυπα και σίγουρα δεν θα σας απογοητεύσει. Υπάρχουν πολλές σχολές και επιχειρήσεις που ασχολούνται σε εκμάθηση σκι καθώς και μαγαζιά με χειμερινό εξοπλισμό. Περισσότερες πληροφορίες για τις πίστες, τις χρεώσεις των εισιτηριών, web cam κλπ μπορείτε να βρείτε στην διεύθυνση https://www.banskoski.com/en.

Εάν δεν ανήκετε όμως σε αυτούς που επιλέγουν το Μπάνσκο για σκι μάλλον δεν θα σας ενθουσιάσει ιδιαίτερα η πόλη, εκτός ίσως από τα spa και τις εσωτερικές πισίνες που έχουν τα περισσότερα ξενοδοχεία.

Εμείς ταξιδέψαμε στο Μπάνσκο Χριστούγεννα και το κρύο ήταν πολύ τσουχτερό. Οι θερμοκρασίες ήταν από -7 μέχρι 0 βαθμούς. Όλες τις μέρες κυκλοφορούσαμε με ισοθερμικά που είναι απαραίτητα και όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες με στολή του σκι.

Για να φτάσετε οδικώς στο Μπάνσκο ακολουθείτε την εθνική οδό προς τα ελληνβουλγαρικά σύνορα και στην συνέχεια στην εθνική οδό προς Σόφια. Υπάρχουν παντού πινακίδες και δεν θα χαθείτε. Αν και είχε χιονίσει τις προηγούμενες μέρες οι δρόμοι όχι μόνο δεν είχαν χιόνι αλλά ήταν στεγνοί.

Που μείναμε και κριτική μπορείτε να δείτε στο Tripadvisor

Σας περιμένω και στην σελίδα στο Facebook αλλά και στο Instagram